Pages

Tuesday, September 6, 2011

Segar Dari Ladang Untuk Hidangan Aidilfitri

Lama sangat tak menulis di sini, inilah bila ada 2 blog yang perlu di tulis. Tak menang tangan. Tapi saya sukakannya. Cabaran kesibukan buat kita menjaga masa-kata seorang sahabat di alam kampus dulu ! Apa yang menarik untuk dicerita di sini tentang Aidilfitri 2011 ye? Puas fikir! Mungkin gambar kat bawah ni sesuai menjadi bahan gosip ! Ehek! Sebab biasa orang akan tunjuk hidangan raya, saya tunjuk pencuci mulut raya yang kaya dengan khasiat, serat, vitamin C dan yang penting segar dari ladang, iyelah dah ditanam kat tepi rumah....

Buah Markisa
Sejujurnya saya tidak mengemari buah markisa. Tapi memang di tanam kat belakang rumah. Jadi jangan ada yang tanya saya apa rasa buah markisa.

Buah naga
Ni memang saya dan Danish suka! Tahun ni banyak kali ia berbuah ! Selalu setahun sekali aje dia buah. Kebetulan ketika lensa kamera dipetik, rama-rama ini tumpang sekaki bergambar. Biarkan aje dia nak tumpang glamour kan?!

Nenas
Nenas saja yang saya maksudkan, yang lain-lain tu saja nak menyemak. Ehek! Nenas bukan dari ladang sendiri. Tapi dari ladang kawan baik keluarga saya. Nenas dari baka Josephine. Sangat mahal di pasaran. Memang manis. Kalau buat jem memang tanpa gula la. Nanti saya buat entry pasal jem pulak. Tetamu datang memang dijamu hidangan raya, tapi kebetulan ada buah, itu pun jadi sajian. Jangan kata orang beraya saya hidang buah aje!

Apa pun saya cuba bercerita tentang Aidilfitri 2011 lari dari konsep biasa. Entah kenapa! 

2 comments:

  1. ala...bagi la resepi jem nenas. saya dapat projek buat tart nenas untuk raya haji nanti.

    tentang aidilfitri, story pasal danish lah...

    ReplyDelete
  2. Ok, Bagi saya masa sbb tak pndai guna picnik lagi. Danish dan Qishtina ye!?

    ReplyDelete