Pages

Friday, May 25, 2012

Kucing Kampung Dan Aura

Kalau nak tahu kita ni punya aura yang baik, tanyalah kucing kampung. "Kucing! Kucing! aura aku ni baik ke buruk ?" Pasti kucing tu akan balas "Meowwww!" Confirm! Mungkin juga kita akan dapat penangan di cakar saudara mara harimau ni. 

Saya mahu berkongsi tentang buku tulisan Dr. Tuah Iskandar tentang kucing yang mungkin memiliki adik beradik ilmu kasaf sebab ia melihat tidak seperti kita melihat. Cara untuk mengetahui aura kita ni baik atau tidak dengan bela kucing kampung dan lihat adakah kucing itu senang suka dengan kita atau bila nampak kelibat kita ia lari lingtang pukang maka ada yang musykil dengan aura kita.

Menurut penulis itu, orang yang sukakan kucing seorang yang cukup penyayang, penyabar, pengasih dan cukup beradab. Orang yang tak suka kucing ? Yang bunuh kucing dengan cara masukan kucing dalam guni dan campak dalam sungai ? Bagaimana ? Menurut Dr Tuah, orang yang benci kucing memiliki hati yang tidak beres tetapi ketidakberesan itu terpendam dan tersimpan sebab anda tak ada peluang untuk melampiaskannya. Maka jadilah berperangai pelik-pelik. Mungkin tak pernah ceria! Mungkin suka mengatakan semua orang tak betul kecuali dirinya sahaja yang betul lagi benar. Cuba kita tengok orang disekeliling kita ? Mungkin patut kita suruh bela kucing kampung kot ?! Hebatkan ilmu kucing kampung ?

 
Nabi SAW juga suka kucing dan diriwayatkan seekor kucing pernah tidur di atas jubah yang dipakai oleh baginda, lalu baginda memotong jubah baginda bulat ikut kedudukan kucing. Cuba sesetengah dari kita ? Mahu mati terbunuh dikerjakan dengan batang penyapu. 

Err.. bila kucing suka keluar masuk bilik kita, adakah maknanya bilik kita besar kemungkinan umpama 'ladang' ternakan tikus ?


No comments:

Post a Comment